Čo je bolesť chrbta?

Bolesti chrbta sú častým problémom pre ľudí všetkých vekových kategórií. Odhaduje sa, že 80-90% ľudí zažije bolesť chrbta niekedy počas svojho života.
Chronická trpiaci bolesti chrbta boli odhadnuté predstavovať ¼ populácie. Ľudia, ktorí sedia na dlhšiu dobu, sú náchylné k mať nízke problémy s chrbtom. Vzhľadom k tomu, vysokoškoláci tráviť toľko času sedí v triede, čítanie alebo prácu na počítači, bude značný počet študentov zažiť bolesti chrbta na konci svojej akademickej kariéry.
 
Dobrou správou je, že bolesti chrbta u väčšiny ľudí vymiznú počas niekoľkých týždňov alebo menej. Zlou správou je, že bolesť v chrbte, má tendenciu sa opakovať. Niektoré štúdie ukazujú, že približne 75% ľudí trpiacich bolesťami chrbta bude mať opakovanie bolesti chrbta do jedného roka od počiatočnej zranenia, a len asi 25% ľudí, ktorí trpia bolesťami chrbta sa úplne uzdraví, do jedného roka. Ľudia, ktorí trpia bolesťou chrbta, ktorá nerieši ich problém majú tendenciu vyskúšať narušenia denných aktivít, spánok, prácu a štúdium. Môžu mať väčšiu šancu, že ich stav sa stane vypnutia v porovnaní s tými, ktorí hľadajú lekársku pomoc ihneď. Preto, ak bolesť chrbta pretrváva, je potrebné vyhľadať lekára.
 
Príčiny
 
Bolesť chrbta môže byť zložitý stav s mnohými možnými príčinami. Niekedy bolesť sa prejavuje ihneď alebo krátko po určitej priťažujúcu činnosti alebo pohybu. V tomto prípade je možné ľahko korelovať bolesť na príčinu. Na druhej strane, môže byť nástup bolesti chrbta sa postupne s neznámym zdrojom bolesti. V skutočnosti, vo väčšine prípadov, je dôvod pre svoje bolesti chrbta, je do značnej miery neznámy.
 
Niektoré príčiny bolesti chrbta patrí:
    
  • Trauma - pád alebo automobilovej nehode môže dôjsť k poraneniu chrbtové svaly, šľachy, väzy, kĺby chrbtice a stavcov disky.
  • Nadužívanie či zneužívania - Poranenie môže vzniknúť aj počas športovania a/alebo cvičenia. Svalov a mäkkých tkanív zranenia môže dôjsť, ak má človek dostatok flexibility pre potreby výkonu, alebo v prípade, že svaly nie sú dostatočne silné, aby danú činnosť.
  • Opakujúce sa pohyby. Opäť platí, že sval a ďalšie poranenia mäkkých tkanív dochádza v prípade, že mäkké tkanivá nemajú dostatočnú pevnosť alebo odolnosť znášať činnosť.
  • Zlé držanie tela alebo predĺženej statické polohe - dlhé sedenie so zlým držaním tela je jedným náchylnejší k mať dolnej časti chrbta. V porovnaní s postavením, je približne o 40% väčší dôraz nesú chrbtice diskov pri sedení.
 
Takmer dvakrát toľko stresu je skúsený, ak človek sedí v mŕtvo pozícii, ako pri štúdiu, alebo pomocou počítača. Nerovnováha môže dôjsť aj so zlým držaním tela, alebo pozície. Niektoré mäkké tkanivá a kĺby sú chronicky natiahnuté, zatiaľ čo iní sa pevne v priebehu času. Táto nerovnováha môže viesť k bolesti chrbta.

Odporučte tento článok svojim známym

Články

Vaša reklama

Môže byť uverejnený aj članok.

© Copyright 2012 - 2013 - všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho písomného súhlasu - HealthCare